Kamis, 03 Maret 2011

AKU TAU INI BERAT, TAPI HARUS IBU

Di Mata Mereka Aku Luar Biasa.
Juga Di Mata Mereka Aku Berbahaya.
Hati-hati Mereka Berkata-kata.
Dia Datang Tidak Di Undang!!
Dia Kerja Untuk Kita. Kata Mereka!! Anehnya Tanpa Gaji.
Jangan-jangan.. Ada Sesuatu!!
Mereka Kembali Membaca.
Sesak Nafas Ini.
Ketika Mereka Bertanya, Kamu Makan Dan Merokok Dari Mana?
Ehmmmmmmmmm
Ya.. Aku Lah Si Muka Tembok!!
Aku Tetap Aku
Bertanya Ibu Qu!!
Untuk Siapa Engkau Kerja?
Bertanya Ibu Qu!!
Kamu Ada Duit Wahai Anak BungsuKu? Untuk Beli Candu RokokMu.
Aku Tetap Aku
Untuk Mereka Ibu. Aku Kerja!!
Tidak Ibu, Tida Ada!!
Pimpinan Umpan Peluru Nak.
AKU TAU INI BERAT, TAPI HARUS IBU.
Andai Engkau Ibu Berkerja sama Dengan Musuh Mereka yang termasuk Aku dan Ibu.
Maka Ibu... Janji Qu
Aku Tetap Aku
Cuma Aku.........!!
Ya Aku Yang Tau.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar